Sibbhults Idrottsförening

Sibbhults IF ska genom en rad åtgärder utveckla idrottsplatsen för fotboll till ett fritidsområde, en inkluderande mötesplats, för flera olika bakgrunder, grupper, åldrar och intressen. En ny mötesplats med attraktiva aktiviteter för motion, spontanidrott samt umgänge.

Projektet genomförs i samverkan med Östra Göinge kommun och finansieras till stor del med projektstöd från Boverket, RiksidrottsförbundetSkånes EssSparbanks-stiftelsen GlimåkraSkånes Fotbollsförbund och Svensk Fotboll.

Läs även artiklar om projektet i dessa tidningar.

Aktivitetsområdet- bokning
Den 18/4 kl. 16:00 slog vi upp dörrarna till Aktivitetsområdet på Mötesplats Färevallen där man kan utöva allt ifrån padel, basket, boule, handboll till landhockey och styrketräning.
Välkomna att boka tid (obligatoriskt endast för padel) eller bara kom upp och hälsa på.
Bokning sker via Bokamera, https://www.bokamera.se/SibbhultsIdrottsforening/Home   länk finns även högst upp på hemsidan.

Bokningen är öppen för alla. Boule och Multisport är gratis att boka och Padel är det enda som kostar:

Vardagar 08-16 160 kr/h.

Vardagar 16-22 200 kr/h.

Helger 200 kr/h.

Önskas hyra av utrustning gäller följande:

Padelrack 40 sek per styck och bokning (Maxhyra 100 sek för 4 rack vid ett tillfälle)

Boule 50 sek per bokning

Handboll 50 sek per bokning

Basketboll 50 sek per bokning

Betalning görs kontant eller via Swish när utrustningen hämtas.

För att få hyra utrustning godkänner du att vi lagrar ditt namn och

telefonnummer för internt bruk.

Eftersom klubben inte har något bemannat kansli så är det en förutsättning att du som vill hyra utrustning kontaktar oss i god tid så att vi kan planera in överlämnandet.

Utrustningen ska snarast efter speltillfället återlämnas på överenskommen plats. Ej återlämnad utrustning kommer vi kräva ersättning för.

Utrustning hyrs endast på nedanstående alternativ:

infosibbhultsif@gmail.com

Mötesplats Färevallen